יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

רבי יצחק יעקב רבינוביץ מביאלה רמת אהרן

בערב ראש השנה, נפטר בבני ברק, הרב הצדיק רבי יצחק יעקב רבינוביץ - האדמו"ר מביאלה רמת אהרן (בתמונה, יושב, עם האדמור מסטריקוב. צילום: העולם החרדי).
נסקור כאן בקצרה את שושלת יחוסו.

רבי יצחק יעקב נולד לאביו האדמור הרב הקדוש רבי יחיאל יהושע רבינוביץ מביאלה, ולאמו הרבנית מרת חנה פעשא.

אביו, רבי יחיאל יהושע מביאלה, נודע כאיש קדוש ופועל ישועות, הוא נולד ה' טבת תרס"א בשעדליץ, לאר פטירת זקנו ואביו, והוא בן חמש שנים, עבר להתגדל בבית אבי אמו הרה"ק רבי לייבוש מאוזרוב, ולמד אף אצל האמרי אמת מגור, בשנת תרפ"ג שב לעירו שעדליץ לקומם את החסידות מחדש. בימות המלחמה נמלט לרוסיה משם גורש לסיביר, עד שלאחר תלאות רבות הגיע בשנת תש"ז לארץ ישראל. כאן נודע לאחד מחשובי האדמורים בירושלים, עד לפטירתו בכ"א שבט תשמ"ב. מחברתו הצדקנית מרת חנה פעשא [בת ר' חיים אליעזר הכהן ברנהולץ], נפטרה ט' סיוון תשנ"ב.

אביו, רבי ירחמיאל צבי רבינוביץ, לאחר פטירת אביו, החל לשמש כאדמור מביאלא בשעדליץ, אלא שלא ארכו הימים, ואף הוא נפטר לבית עולמו, בז' חשוון תרס"ו. הוא היה חתנו של הרה"ק רבי לייבוש השני מאוז'רוב - רבי אריה לייב אפשטיין, בעהמ"ח 'ברכת טוב'.

אביו, רבי יעקב יצחק האדמור הראשון לבית ביאלה, בעל ה'דברי בינה', נולד בי"ד טבת תר"ז, נשא לאשה את הרבנית הצדקנית מרת רחל לביאה בת הרב הקדוש רבי יהושע מאוסטרובה, בשנת תרל"ג לאחר פטירת חותנו בכ"ח ניסן, הוכתר רבי יעקב יצחק לאדמור, מכיוון שרעייתו היתה בת יחידה להוריה, נחשב הוא לממשיך דרך חותנו בחסידות. רבי יעקב יצחק נפטר כ"ג אדר ב תרס"ה.

אביו, הרב הקדוש רבי נתן דוד משידלובצה, רעייתו הרבנית מרת דבורה פעריל.

אביו, הרב הקדוש רבי ירחמיאל מפשיסחא, חתן רבי דב אב"ד שדה לבן וקראשניק.

אביו, רבי יעקב יצחק, היהודי הקדוש מפשיסחא, זיע"א.

אביו, רבי אשר, מגיד מישרים בפשעדבורז.



משפחת חותנו

רבי יצחק יעקב רבינוביץ, היה חתנו של הרה"צ רבי אברהם אביש קנר מטשחויב - חיפה, בן רבי יעקב שמשון קנר בן רבי משה קנר, חתן הרה"ק בעל התורת חיים מקוסוב.
רבי אברהם אביש, היה מצד אמו נכד רבי משה הלברשטאם מברדיוב בנו של בעל הדברי חיים מצאנז.
חותנו של רבי אברהם אביש, היה הרה"צ רבי מרדכי משה יוסף מוסקוביץ מסוליצא, ומעב"ק, מגזע המגיד מזלוטשוב, רבי מאיר מפרימישלאן, השר שלום מבעלז, ראפשיץ, ועוד.

7 תגובות:

  1. האדמו"ר אביש קנר היה בן בתו של הרב משה הלברשטאם משינאווה, בנו של הרבי יחזקאל הלברשטאם משינאווה, בנו של רבי חיים מצנז

    השבמחק
  2. נראה יותר כדבריך. ולו רק מפאת השנים, היה נראה לי מדי קרוב.

    השבמחק
  3. רב אביש קנר האדמו"ר מטשחויב היה בנו של רב יעקב שמשון קנר רבה של העיר טשחויב.
    אמו של רב אביש היתה הרבנית חיה חנה בתו של האדמו"ר רבי משה הלברשטאם משינאווה, בנו ומ"מ של האדמו"ר רבי יחזקאל שרגא משינאווה בנו של האדמו"ר רבי חיים מצאנז.
    אשתו של רב אביש קנר היתה הרבנית מלכה, בתו של האדמו"ר רבי שלום משאץ לונדון, שהוא נכד לזלוטשוב, פרישמלאן, בלז, אפטא, ראפשיץ, ועוד.

    השבמחק
  4. לגבי היהודי הקדוש מפשיסחה, לא חושב שכתוב בשום מקום שם אשתו הראשונה.
    אבל רק עכשיו עלה בJRI תעודת פטירתו של בנה הרב ירחמיאל רבינוביץ ושם כתוב את שמה, מרת בריינדלא.

    השבמחק
  5. שלום וברכה
    אני משער שרבי משה קאנער היה בנו של ר' אביש קאנער מסאניק ממקורביו של הרה"ק מצאנז זי"ע, כי בין צאצאי רבי משה יש גם את השם אביש וגם שם אשתו: סאשה.
    אם כי לא מצאתי שום מקור לדבר זה.
    אשמח לקבל את חוות דעתך על זה.

    השבמחק